Zostałem poproszony przez Nalesnicka o wyjaśnienie. Cóż, postaram się.
Wyjaśnię może w punktach i niektóre kwestie mozna zostawić bez zmian, niektore zmienić.
Współczynnikow chyba tłumaczyć nie muszę, co za ile się mnoży.
1. Zasadnicza kwestia - salary. Salary to nie jest w tym przypadku pensja zawodników; to jest nic innego jak średnia fpg zawodników z zeszłego sezonu. Z małymi wyjątkami - jeśli gracz nie zagrał w danym sezonie 30 meczow, jego wcześniejsze salary zostaje obniżone o 10, 15 lub 20% - w zależnosci od tego, ile tych meczow bylo.
2. Limit salary dla danego klubu to 460 (na 13 zawodników). W offseason limit zostaje zniesiony, ale zawsze przed nowym sezonem user musi zejść do powyższego limitu. Co to daje? Rzecz najważniejsza, to uniemozliwia tworzenie dream-teamów, które przez lata będa rządziły w lidze. Jesli w trakcie sezonu dany osobnik poprzez wymianę z FA wyjdzie ponad limit, zostaje ukarany miesięcznym banem na wszelakie ruchy z FA, no i rzecz jasna, taka wymiana zostaje przez komisarza cofnięta.
3. Minimalne salary to 15 fpg, co oznacza, że zawodnicy, nawet jeśli osiągneli średnia mniejszą, mają z automatu właśnie "15"
4. Jeżeli user ma w swoim teamie mniej niż 13 graczy, na każde wolne miejsce wpisuje mu się do teamu rubrykę "gracz wirtualny" o wartości rownej 15 fpg.
Generalnie te wszystkie przepisy są proste dla uczestnikow, trudniejsze dla komisha, który musi nad wszystkim panować. Bez odpowiednio skonstruowanego pliku w excelu jest to wręcz niemożliwe, z kolei odpowiednie formuły wstawiane w excelu znacznie ułatwiają sytuację.
Co jest najtrudniejsze? Sposob ustalania kolejnosci w drafcie rookich:
A oto czynnosci:
1. Wpierw komish ustala fpg zawodników na nowy sezon (czyli salary - średnie z ubiegłego sezonu z wspomnianymi wyżej wyjątkami)
2. Sortuje sie fpg zawodników danego teamu od najwyższego do najnizszego.
3. Mnoży się fpg szesciu najlepszych graczy drużyny przez ilość rozegranych spotkań
4. Jesli suma spotkan tych 6 zawodników jest niższa od 492 (6*82 mecze) - a jest mało prawdopodobne, żeby nie była - wówczas bierze się pod uwagę fpg 7,8, czasem 9 zawodnika i ilosc rozegranych przez niego spotkan (ale tylko do wspomnianego limitu 492)
5. Wszystko następnie sumujemy i suma tych iloczynow da nam jakiś pięciocyfrowy rezultat.
6. Układamy ten wynik od najniższego do najwyższego, co daje nam ostateczną kolejność draftu.
Czemu to wszystko ma służyć? Temu, żeby pod koniec sezonu userzy zbytnio nie "tankowali" pod jak najnizszy nr draftu, nie wystawiając najlepszych zawodników do gry.
No to najwazniejsze zawarłem.
A aktualny regulamin dostępny jest tutaj:
http://www.e-nba.pl/forum/viewtopic.php ... 098479b6b7