Coś tam poczytałem i spróbuje Wam wyłuszczyć co zrozumiałem.
Pierwszy draft to coś jak nasza liga Budżetowa.
Czyli wsio raczej jasne.
Po zakończonym sezonie 3 graczy zostawiamy sobie w skladzie a kolejnych 3 zostawiamy, pod warunkiem ze naszej zaproponowanej im placy nikt znaczaco nie przebije (niestety nie zrozumialem dokladnie jak to się odbywa).
Pozostali trafiaja do puli draftu.
I znow draft jak w budżetówce tylko:
po sezonie tym zostawionym graczom zwiekszamy salary o 5%
kolejność w drafcie odrotna do kolejności w lidze
oddzielnie draft rooky - tez kolejnosc odwrotna od kolejnosci w lidze.
Żeby nie mieszać to
http://www.e-nba.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=3899 gotowy regulamin.
pozwole sobie go zacytowac za Marcinek_ z e-nba.pl
"REGULAMIN LIGI FBX#1
1. FBX#1 jest ligą ciągłą. Oznacza to, że zawodnicy będący w danym zespole będą w tym zespole w następnym sezonie chyba, że zostaną oddani lub zwolnieni.
2. Każdy zespół może mieć do 13 zawodników.
3. Pozycje zawodników: C,PF,F,SF,SG,G,PG,3xUtil co daje łącznie 10 aktywnych slotow. Na każdym slocie możemy rozegrac 82 spotkania, co daje łączna liczbe meczy równa 820.
4. Maksymalna ilość zespołów w lidze to 20.
5. Oficjalny start nowego sezonu następuje 48h po ostatnim wyborze w Rookie Draft.
6. Obowiązuje reguła "GM prowadzi zespół" co oznacza, że jeżeli ktoś przejmuje zespół to nazwa zespołu pozostaje.
6a. Nazwy zespołów sa takie jak w NBA.
6b. W przerwie miedzysezonowej istnieje możliwość zmiany nazwy, na jedna z wolnych nazw z dywizji w jakiej odpowiednia ekipa się znajduje.
6c. Jeden GM może prowadzic wiecej niz jeden zespół (NIE na raz) jesli odszedl z gry (oddal zespół) a po pewnym czasie do gry powraca.
6d. Zasady przyjmowania GM'ow do gry okreslaja komisarze.
6e. Zespoły podzielone są na konferencje i dywizje.
7. Salary Cap:
7a. Limit Salary Cap dla każdego teamu jest stały i wynosi 460fppg.
7b. Płace zawodnika określona jest na podstawie jego FPPG z poprzedniego roku.
7c. Jesli zawodnik wraca z emerytury lub po długiej kontuzji jego płaca jest określona na podstawie ostatniego sezonu w ktorym gral co najmniej 15 meczy, obniżona o 10% za kazdy rok przerwy w grze (czy sezon ponizej 15 meczy).
7d. Zawodnicy, którzy w poprzednim sezonie mieli średnią poniżej 15fppg, w Salary Cap zespołów będą mieli wartość minimalną czyli 15fppg. Jest to minimum dla każdego zawodnika NBA.
7e. Salary dotyczy całego zespołu, czyli calej 13stki. Jeśli jedna z ekip ma w składzie mniejszą liczbę graczy, to do SC wlicza się 15fppg (patrz pkt 7d regulaminu) za każde wolne miejsce w rosterze.
7f. W czasie przerwy miedzysezonowej po aktualizacji wartości graczy, może nastąpić sytuacja przekroczenia przez zespół limitu salary cap. GM musi jednak ponownie zmniejszyć wartość SC do dozwolonego poziomu przed startem nowego sezonu.
7g. W przypadku niezmniejszenia SC przed startem nowego sezonu z zespółu jest usuwany zawodnik z najniższym wystarczającym salary, tak aby zespół znalazł sie poniżej limitu, przy równoczesnym doliczeniu 15,00fp za wolne miejsce w składzie.
7h. Jeśli drużyna po sezonie znajdzie sie powyżej limitu nie może wykonać żadnego ruchu zwiększającego przekroczony już limit. Wszystkie zmiany musza powodować obniżenie SC do dopuszczalnej wartości. Ograniczenie to przestaje obowiązywać po zmniejszeniu SC do dopuszczalnej wartości.
8. Wymiany/Zmiany graczy
8a. Każda z wymian jest zaakceptowana w momencie jej zatwierdzenia przez obie strony.
8b. Jeśli w wyniku zatrudnienia nowego FA salary zespołu przekroczy limit, zmiana ta jest automatycznie cofana.
8c. Dodatkowo w przypadku złamania pkt. 7b tego regulaminu na drużynę zostanie nałożona kara zablokowania rynku FA na okres 1 miesiąca. Przy czym, przez pierwsze 2 dni drużyna liczyć będzie 12 zawodników. Po tym okresie komisarz ligi dołączy do składu zawodnika wcześniej zwolnionego.
8d. Innych kar się nie przewiduje - założenie jest takie, że jest to liga gentelmenów. Jeśli ktoś gentelmenem nie jest, to wylatuje z gry i zostaje pozbawiony ewentualnego zwyciestwa.
8e. Aby wymiana została zaakceptowana oba zespoły po wymianie muszą zmieścić się w limicie SC.
8f. Z racji, iż liga jest ciągła "Waiver Priority" na początku kolejnego sezonu będzie identyczne jak na zakończenie poprzedniego sezonu.
9. System punktacji:
FGA -1 FGM 2,5 (40%)
FTA -1 FTM 1,5 (66%)
3PTM 1,5
REB 2
OREB 0,5
AST 3
STL 4
BLK 4
TO -3
TECH -1
EJCT -3
PTS 1
10. Rookie draft
10a. Co roku draft startowac będzie 1 wrzesnia.
10b. Odbywać się on będzie na forum e-basketu w dziale "Lig wirtualnych". Zostanie otwarty specjalny topic, który bedzie moderowany przez komisarzy ligi. Wg odpowiedniej kolejności, GM´owie będą wybierać zawodników do swojego teamu. Szerszy regulamin draftu znajdować się będzie w corocznym topicu draftu.
10c. Salary zawodników wybranych w drafcie jest z góry ustalone przez ligę i wygląda następująco:
#1-3 Salary w wysokosci 35fppg
#4-7 Salary w wysokosci 30fppg
#8-10 Salary w wysokosci 25fppg
#11-15 Salary w wysokosci 20fppg
#16-20 Salary w wysokosci 15fppg
Odnosi się to do rzeczywistego wyboru w NBA Rookie Draft.
10d. Kolejność draftu rookie:
Do wykorzystania jest 820 slotów. Każda drużyna, która ich nie wykorzysta ... będzie miała doliczaną do swojego końcowego totala wartość: liczba niewykorzystanych slotów * mnożnik 30fp. Będzie to nowa wartość totala w celu tylko i wyłącznie ustalenia kolejności draftu.
Następnie drużyny zostaną uszeregowane rosnąco wg. nowego totala, co w efekcie da kolejność draftu rookiech.
Przykład
11. Wielosezonowy systemu punktacji:
11a. W celu urozmaicenia zabawy, po każdym sezonie podliczana będzie jeszcze jedna punktacja. W wyniku ktorej uzyskamy porównanie ekip po kilkusezonowej grze.
11b. Biorąc pod uwagę Total Points po sezonie, każda drużyna otrzyma odpowiednio:
1. miejsce - 40 punktów
2. miejsce - 35 punktów
3. miejsce - 32 punktów
4. miejsce - 29 punktów
5. miejsce - 26 punktów
6. miejsce - 23 punktów
7. miejsce - 20 punktów
8. miejsce - 17 punktów
9. miejsce - 15 punktów
10. miejsce - 13 punktów
11. miejsce - 11 punktów
12. miejsce - 9 punktów
13. miejsce - 8 punktów
14. miejsce - 7 punktów
15. miejsce - 6 punktów
16. miejsce - 5 punktów
17. miejsce - 4 punktów
18. miejsce - 3 punktów
19. miejsce - 2 punktów
20. miejsce - 1 punktów
11c. Dodatkowo drużyny które dostały się do PO dodatkowo otrzymują:
za awans do PO - 8 punktów
za zwycięstwo w swojej dywizji - 4 punkty
11d. Premiowane również będą osiągnięcia indywidualnych zawodnikow w postaci nagród posezonowych:
MVP - 1 punkt
DPotY - 1 punkt
MIP - 1 punkt
RotY - 1 punkt
6MotY - 1 punkt
All NBA 1st - 2 punkty
All NBA 2nd & 3rd - 1 punkt
All NBA Defensive 1st & 2nd - 1 punkt
11e. Suma punktów każdej drużyny zdobyta w pkt. 11b, 11c, 11d, pozwoli na sklasyfikowanie wielosezonowe wszystkich drużyn.
12. Regulamin jest wiążący i każdy uczestnik ligi musi go przed rozpoczeciem gry zaakceptować. W razie nieścisłości lub przypadku, który nie jest określony w regulaminie, decydujacy głos w rozwiazaniu sprawy maja komisarze i prowadzący ligę.
12a. Pomysłodawca ligi jest Xamel.
12b. Odpowiedzialnym za podliczanie salary i ogólną pieczę w FBX#1 jest
cieglo.
"